Op deze pagina vind je meer informatie over de nuts- en servicekosten.
Met nutskosten bedoelen we de kosten voor warmte, (warm) water en/of elektriciteit. Deze kosten worden berekend aan de hand van jouw meterstanden. Het uitlezen van deze meterstanden gebeurt op afstand. In jouw huurcontract staat voor welke nutskosten je maandelijks betaalt. Hier vind je meer uitleg over de verschillende onderdelen van de nutskosten.
De algemene ruimtes hoef je niet zelf te onderhouden. Dat regelen wij. Zoals de schoonmaak, de verlichting, het tuinonderhoud en de elektriciteit van de lift. Voor deze diensten betaal je servicekosten. Deze kunnen verschillen per complex. Niet ieder gebouw heeft bijvoorbeeld een tuin of een lift. In jouw huurcontract staat voor welke servicekosten je maandelijks betaalt. Hier vind je meer uitleg over de componenten van de servicekosten.
De administratiekosten zijn deels gebaseerd op het verwerken van de afrekeningen. Bijvoorbeeld onze kosten voor salaris, kantoor, werkplekken, telefonie en software.
Het kan zijn dat je bij de afrekening stookkosten een bijlage vindt van Ista of Techem. De kosten die in deze bijlage vermeld staan, vind je terug op onze eigen afrekening. Op een afrekening van Ista en Techem staat veel informatie vermeld en wij kunnen ons voorstellen dat dit onduidelijk kan zijn. Daarom vind je op website van Ista en Techem meer uitleg over hoe je de bijlage kunt lezen:
Wij berekenen alleen werkelijk gemaakt kosten door. We werken daarbij volgens het Beleidsboek Nutsvoorzieningen en Servicekosten van de Huurcommissie. Het Beleidsboek vind je op de website van de Huurcommissie. Hierin staat onder andere dat we kosten die we in rekening brengen moeten kunnen aantonen door middel van facturen en/of andere betaalbewijzen.
Moet je bijbetalen en loop je tegen problemen aan met het betalen van deze rekening? Neem dan contact op met onze collega’s van team Huurincasso via 0900 – 9678 of stuur een e-mail naar huurincasso@dewoonplaats.nl. Zij denken graag met jou mee in een oplossing.
Je kunt het voorschotbedrag aanpassen door een e-mail sturen naar vragensvk@dewoonplaats.nl of door te bellen naar 0900-9678.
We doen ons uiterste best de afrekening uiterlijk voor 1 juli te versturen.
Heb je nog vragen over de componenten van stook- en servicekosten? Of wil je meer weten over jouw jaarafrekening? Stuur dan een e-mail naar vragensvk@dewoonplaats.nl.
Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.