Op jouw afrekening servicekosten zie je waarvoor je allemaal betaalt. Hieronder vind je per item een uitleg over deze kosten.
Dit zijn de kosten die worden gemaakt voor het stroomverbruik van bijvoorbeeld de complexverlichting, de lift en de elektrische deuren.
Woon jij op de begane grond met een eigen voordeur en hoef jij geen gebruik te maken van een algemene ruimte of voorziening (ook niet om van en naar de bij de woning behorende berging of brievenbus te gaan)? Dan deel je niet mee in de gemeenschappelijke kosten hiervan.
Een parkeergarage is een gemeenschappelijke ruimte die ook stroom verbruikt. Bijvoorbeeld de verlichting hiervan of een slagboom. Hoort jouw parkeerplaats in de parkeergarage bij je woning? Dan worden de elektrakosten ook apart verrekend. Wordt jouw parkeerplaats apart verhuurd? Dan wordt er een component opgenomen voor het elektraverbruik van de parkeergarage.
Dit zijn de kosten voor de schoonmaak van de algemene ruimten in jouw complex.
De schoonmaakkosten worden verdeeld over alle bewoners in het complex. Woon je op de begane grond met een eigen voordeur en hoef jij geen gebruik te maken van een algemene ruimte of voorziening? Dan deel je niet mee in de gemeenschappelijke kosten hiervan.
Een parkeergarage is een gemeenschappelijke ruimte die ook schoongemaakt moet worden. Hoort jouw parkeerplaats in de parkeergarage bij je woning? Dan worden de schoonmaakkosten ook apart opgenomen in het algemene schoonmaakprogramma.
Wordt jouw parkeerplaats apart verhuurd? Dan wordt er een apart servicecomponent opgenomen voor de schoonmaak van de parkeergarage.
Dit zijn de kosten voor het wassen van de ruiten van algemene ruimten in jouw complex en/of onbereikbaar glas voor bewoners. In een complex kan tegelijk sprake zijn van bereikbaar en onbereikbaar glas. Hierbij wordt alleen het wassen van de onbereikbare ruiten in rekening gebracht. Is het glas bereikbaar? Dan ben je zelf verantwoordelijk voor het schoonhouden van de ruit.
Dit kan per complex verschillen:
De huur van een hoogwerker wordt niet doorberekend.
Wij verrekenen alleen de kosten voor het exclusieve tuinonderhoud. Dat betekent de groenstroken en tuinen die alleen bestemd zijn voor de bewoners.
Het gaat hier om de kosten van dagelijks onderhoud, zoals grasmaaien, onkruidbestrijding en het snoeien van beplanting.
Dit zijn de kosten voor de alarmering in onze complexen. Bijvoorbeeld brandalarmering, liftalarmering en personenalarmering.
De kosten worden verdeeld over alle bewoners in het complex. De kosten voor de personenalarmering worden alleen doorberekend aan de bewoners die hiervoor hebben gekozen.
Dit zijn de kosten voor de diensten van de wijkbeheerder.
Je ontvangt hiervoor geen afrekening. De kosten worden verdeeld over alle woningen van De Woonplaats. De kosten worden jaarlijks verzameld en opnieuw vastgesteld. Met de jaarlijkse huuraanpassing wordt het nieuwe voorschotbedrag gecommuniceerd.
Dit zijn de kosten voor de recreatieruimte in jouw complex. Zoals de elektrakosten, de warmtekosten en de schoonmaakkosten. De kosten worden verdeeld over alle bewoners in het complex.
Dit zijn de kosten voor het vervangen van defecte lampen en tl-buizen en het repareren van kappen en schakelaars. Het gaat hier om verlichting aan de buitenzijde van woningen en in algemene buitenruimten. Zoals de portiek-, de galerij- en de trappenhuisverlichting.
Je ontvangt hiervoor geen afrekening. De kosten worden verdeeld over alle woningen van De Woonplaats. De kosten worden jaarlijks verzameld en opnieuw vastgesteld, met de jaarlijkse huuraanpassing wordt het nieuwe voorschotbedrag gecommuniceerd. Je betaalt niet voor het vervangen van armaturen of schade door vandalisme of wanneer een installatie wordt vernieuwd.
Op deze pagina lees je meer over de glasverzekering.
Op deze pagina lees je meer over het onderhoudsabonnement.
Op deze pagina lees je meer over de huurdersvereniging.
Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.