Op deze pagina vind je meer informatie over klachten.
We begrijpen dat er soms zaken zijn waarover je niet tevreden bent. Of het nu gaat om de manier waarop we je behandelen of over bedrijven die in opdracht van ons werken, we nemen jouw klacht serieus en willen deze graag oplossen.
Heb je al een keer contact over jouw klacht gehad en is dit niet naar wens opgelost? Dan kun je de klacht bij ons melden via ons klachtenformulier. Zodra we je klacht ontvangen, komt deze rechtstreeks bij onze klachtencoördinator. Wij zorgen ervoor dat je binnen 10 werkdagen een reactie ontvangt.
Ja, als je vindt dat jouw klacht door De Woonplaats niet goed opgelost is, kun je naar een onafhankelijke klachtencommissie gaan. Voordat je dit doet, moet jouw klacht eerst op 2 verschillende plekken bij De Woonplaats behandeld zijn, bijvoorbeeld bij een medewerker en daarna bij een teamleider.
De klachtencommissie is een onpartijdige en deskundige partij. Meer informatie over de procedure en wanneer je terecht kunt bij de klachtencommissie staat op hun website.
De Huurcommissie biedt hulp aan huurders als zij het niet eens zijn over bijvoorbeeld de huurprijs, onderhoud of servicekosten. Zij beoordelen het geschil aan de hand van wet- en regelgeving. Daarna doen ze een uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. Op hun website kun je checken wanneer je de Huurcommissie kunt inschakelen. Niet eens met de uitspraak? Dan kun je naar de kantonrechter.
Vanaf 1 januari 2024 heeft elke gemeente een meldpunt voor klachten over verhuurders of verhuurbemiddelaars. Iedere huurder kan daar terecht. Bekijk het overzicht van alle gemeentelijke meldpunten.
Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.