Op deze pagina vind je meer informatie over klachten.
Het kan helaas voorkomen dat je een klacht hebt over de manier waarop De Woonplaats je behandelt. Of over bedrijven die in opdracht van ons werken. Stuur ons dan een e-mail ter attentie van de klachtencoördinator. Die zorgt ervoor dat de klacht bij de juiste persoon in onze organisatie terecht komt. De klachtencoördinator zorgt ervoor dat je een schriftelijke reactie krijgt.
Ben je niet tevreden over het antwoord? Dan kun je de klacht nogmaals doorgeven. De klacht wordt dan door de teamleider of de directeur behandeld. Als in 1e instantie de betrokken werknemer en in 2e instantie de teamleider of de directeur jouw klacht niet goed hebben opgepakt, dan kun je jouw klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie.
Heb je een klacht over overlast die je ervaart? Daar vind je hier meer informatie over.
Je kunt pas een klacht bij de klachtencommissie indienen als je de reguliere klachtenprocedure hebt doorlopen en in 1e instantie de betrokken werknemer en in 2e instantie de teamleider of de directeur van De Woonplaats jouw klacht, naar jouw mening, niet goed hebben opgepakt.
Je kunt jouw klacht schriftelijk voorleggen aan de klachtencommissie door het klachtenformulier te gebruiken. Je downloadt dit formulier via de website van de klachtencommissie en vult het zo volledig mogelijk in. Je omschrijft duidelijk de feiten waarover je een klacht hebt. En je geeft op het formulier aan welke beslissing er volgens jou moet worden genomen.
De klachtencommissie informeert je vervolgens over het vervolg van het traject. Je ontvangt binnen 4 weken na ontvangst van de klacht bericht van de commissie. De commissie informeert je ook wanneer jouw klacht niet in behandeling wordt genomen. Dat kan verschillende redenen hebben. Meer informatie vind je op de website van de klachtencommissie.
We vinden het belangrijk dat eventuele klachten kunnen worden voorgelegd aan een onafhankelijke en deskundige commissie. Op initiatief van een aantal woningcorporaties in Twente, waaronder De Woonplaats, is een gezamenlijke klachtenadviescommissie ingesteld.
Deze onafhankelijke commissie neemt jouw klacht in behandeling en brengt advies uit aan het bestuur van de woningcorporatie. Juist doordat de woningcorporaties gezamenlijk te werk gaan, wordt de onafhankelijkheid van de commissie beter gewaarborgd. Medewerkers van de corporatie kunnen geen lid worden van de klachtencommissie.
Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.