Op deze pagina vind je meer informatie over klachten.
Het kan helaas voorkomen dat je een klacht hebt over de manier waarop De Woonplaats je behandelt. Of over bedrijven die in opdracht van ons werken. Stuur ons dan een e-mail ter attentie van de klachtencoördinator. Die zorgt ervoor dat de klacht bij de juiste persoon in onze organisatie terecht komt. De klachtencoördinator zorgt ervoor dat je een schriftelijke reactie krijgt.
Ja, we vinden het belangrijk dat jouw klachten kunnen worden voorgelegd aan een onpartijdige en deskundige commissie.
Je kunt pas een klacht bij de klachtencommissie indienen als je eerst 2 keer een officiële klacht bij De Woonplaats hebt gemeld en wij jouw klacht, naar jouw mening, niet goed hebben opgepakt. Meer informatie over de procedure en wanneer je terecht kunt bij de klachtencommissie staat op hun website.
De Huurcommissie biedt hulp aan huurders als zij het niet eens zijn over bijvoorbeeld de huurprijs, onderhoud of servicekosten. Zij beoordelen het geschil aan de hand van wet- en regelgeving. Daarna doen ze een uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. Op hun website kun je checken wanneer je de Huurcommissie kunt inschakelen. Niet eens met de uitspraak? Dan kun je naar de kantonrechter.
Vanaf 1 januari 2024 heeft elke gemeente een meldpunt voor klachten over verhuurders of verhuurbemiddelaars. Iedere huurder kan daar terecht. Bekijk het overzicht van alle gemeentelijke meldpunten
Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.