“Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk.”
De Woonplaats beheert 3 wijkvoorzieningen in Enschede. Dit zijn Prismare, Lumen en Stroinkshuis, en hebben een echte buurthuisfunctie in onze wijken. In haar functie heeft Loes de verantwoordelijkheid voor het gehele proces rondom de planning & reservering van de ruimtes van de wijkvoorzieningen. Van vaste huurders tot nieuwe aanvragen, alles komt in haar werk voorbij. Maar ook buurtbewoners die komen aanwaaien maken deel uit van haar dag. “De afwisseling maakt het juist leuk.”
Het werken op de wijkvoorziening vraagt wel van je om goed te kunnen schakelen, volgens Loes. “Je hebt te maken met mensen uit alle lagen uit de samenleving, dat leert je wel om andere perspectieven te begrijpen.”
Loes kwam bij De Woonplaats terecht omdat ze op een verjaardag iemand sprak die bij Prismare werkte. Dat leek haar zo leuk, dat ze besloot te solliciteren. In eerste instantie begon ze op een andere functie. “Daar miste ik wat uitdaging, maar algauw kon ik doorgroeien en nu heb ik wel echt mijn plek gevonden.” En die plek is het voor haar nog steeds. “Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk. Het klinkt misschien cliché, maar het voelt bijna niet als werk. Ik ben er nog steeds enthousiast over.”
Wat haar werk zo leuk maakt? Dat is volgens Loes vooral de combinatie van het administratieve en het sociale. Na 16 jaar op een notariskantoor te hebben gewerkt, was Prismare een totale verandering. “Dit is een sociale, fijne werkomgeving.” Ook de flexibiliteit spreekt haar erg aan. “Je kan gerust kiezen om thuis te gaan werken, als dat even beter uitkomt. Ik kan zelf mijn agenda invullen.”
De Woonplaats vindt ze een fijne werkgever, met een prettige werksfeer en betrokken collega’s. Er is ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling, en er wordt geïnvesteerd in goede onderlinge samenwerking. Loes volgde met haar team bijvoorbeeld de Gouden Team-training. “Dat vond ik heel waardevol. Je leert echt met wat voor mensen je werkt en hoe anders ze kunnen zijn.” De training gaf haar inzicht. “Ik heb er meer begrip van gekregen voor andere collega’s.”