Als u een woning wilt huren bij De Woonplaats, hebben wij van u en uw eventuele medehuurder gegevens nodig. Het aanleveren hiervan doet u digitaal via Mijn Woonplaats. Alle documenten levert u in één keer aan voor de uiterste reactiedatum.
In de aanbiedingsbrief ziet u welke gegevens u moet aanleveren in uw situatie. Op deze pagina vindt u per document een uitleg over waar u deze kunt vinden of bij welke instantie u deze aanvraagt.
Documenten aan leveren doet u digitaal via Mijn Woonplaats. Benieuwd hoe dit werkt?
Recente aanslag of kopie inkomensverklaring van de Belastingdienst. Deze mag niet ouder dan 2 jaar zijn.
Om uw actuele inkomen te checken, levert u een bewijs aan van uw inkomen over de laatste drie maanden.
Bewijs dat u een goede huurder bent van uw vorige verhuurders.
Bewijs dat u ingeschreven staat in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente.
Als u een bewindvoerder heeft, hebben wij aanvullende stukken nodig.
Bewijs dat u zonder uw voormalig echtgenoot een woning bij ons wilt huren.
Als u ondernemer of ZZP’er bent, is een winst- en verliesrekening van uw accountant nodig.
Een ondertekende PIN-verklaring van de gemeente is verplicht als u een bijstandsuitkering ontvangt en vanuit een andere gemeente verhuist naar Winterswijk, Groenlo of 's-Heerenberg.
Heeft u een hypotheek? Dan vragen bewijs van uw hypotheekhouder dat u aan uw betalingsverplichtingen voldoet.